Like a paradise on earth..

16 juli 2013 - Nerja, Spanje

De eigenaar van wie ons appartement is had de eerste dag verteld dat in Sadela 14juli een historisch feestdag is. Met een markt. En zo toeristisch als we zijn gingen we er natuurlijk op af! Ondanks de maar 3 'kraampjes' die half gevuld waren, was het geen tegenvaller. Prachtig zo'n dorp bergopwaards, helemaal gevuld met witte huizen waarvan de onderste rand gevuld was met mozaiek tegels. Eenmaal bovenin het dorp stond een kerkje, met een klein balkon waar geweldig uitzicht te beleven was. Over de hele berg, nog een deel van het dorp en andere dicht gelegen dorpjes. Met heerlijk Spaans muziek, live uiteraard, op de achtergrond. Na een tijdje in het dorp te zijn geweest en een blikje fris gehaald te hebben bij de lokale mini supermarkt, zijn we weer in de auto gestapt en maar weer richting ons appartement vertrokken. Om de rest van de dag nog te zwemmen in ons zwembad.

De dag daarop zouden we naar het strand gaan, bij het plaatsje Nerja. Lekker water. Zwart zand wat te heet was om ook maar 1tel je voeten op te laten rusten. Rennend naar het water en na een frisse duik weer met volle vaart naar je handdoek rennen. Na een paar uurtjes te liggen bakken op het strand maar eens naar 'Balcón de Europa' (letterlijk balkon van Europa) gegaan. Wat ook in het stadje Nerja lag. Ondanks een redelijk touristisch stadje was het echt een geweldig plaatje alles bij elkaar!! Eenmaal op het 'balkon' geweldig uitzicht over de Middellandse Zee. En ook nog strandjes die onder het 'balkon' waren. Wauw,wat zag dat er heerlijk tropisch uit! Blauw helder water' het strand gevuld met licht zand en als achtergrond een rotswand waar het balkon dus op rustte. Een plek waar je het liefst niet weg wilt gaan, maar voor een lange, hele lange tijd wilt blijven. Het was als een paradijs. Wat alleen ironisch genoeg met nog te witte mensen gevuld was, liggend op een handdoek, schuilend onder een parasol. Allemaal op elkaars lip. Niks voor mij. Maar als je dat even wegdenkt, een prachtig plaatje en een heerlijke plek! Goh, Nerja, wat een leuke plek! Zeker om van de week nog naar toe te gaan!

Na zo'n lange dag te hebben gehad, de avond gevuld met een spelletje rummikub. En vandaag (16juli) een rustig dagje gepland. Een dag aan het zwembad doorbrengen. Heerlijk het hele zwembas voor ons alleen! Beetje zwemmen in het frisse water om vervolgens lekker in het warme zonnetje nog bruiner te worden. Paar uren gezeten en na een tijd echt te warm. Terug naar het appartement gegaan een frisse douche genomen en naar de shopping mall gegaan. Beetje shoppen en nog wat boodschappen gedaan in een té grote supermarkt. Zo eentje die ze alleen in het buitenland hebben. Noem het maar op en ze hebben het. Nog gehele vissen zijn er te koop.. (Dan wel om op te eten.) En een gangpad gevuld met gehele benen, incl hoef. Het is maar net waar je zin in hebt als avondmaal... Na BBQ inkopen te hebben gedaan naar het appartement gegaan want het was alweer 8uur geweest. Dus rond half 9 de bbq aangestoken en weer heerlijk buiten gegeten. Dertig graden in de avond is niet verkeerd! Tijdens het eten werd ons prachtig uitzicht zelfs nog gevuld met vleermuizen, tijdens daglicht.